La caseta del Coll de les Pilones

Les restes d’aquest antic edifici de pedra a 1.370 m d’altitud servia de base per a un petit telefèric que ajudava a treure fusta de la muntanya cap a la vall. Situat al bell mig del Coll de les Pilones és a mig camí de l’antic camí que uneix Castell de l’Areny amb el poblet de Sant Romà de la Clusa.

Tot i l’abundància de boscos a la serra de Catllaràs, sembla ser que la instal·lació no va tenir massa anys de funcionament però sempre sorprèn veure aquestes restes a l’esquerra del camí quan es puja a peu fins a Sant Romà de la Clusa.

Accés: Només es pot arribar a peu. Situats al bonic poblet de Castell de l’Areny (954 m d’altitud) cal situar-se a l’entrada del poble punt on hi ha diversos rètols que indiquen excursions per la zona. Caldrà seguir els senyals blancs i vermells del GR 4 en direcció a Sant Romà de la Clusa per un bonic corriol però amb pujada constant i en algun força dura. Cal fer-ho amb calma. Després d’uns 400 metres de desnivell i 1 hora i mitja de camí, arribeu al Coll de Pilones. Si voleu continuar fins al poblet de Sant Romà de la Clusa només us caldria caminar 20 minuts més de camí. Sant Romà té un bonic i acollidor refugi on es poden fer àpats i passar la nit -25 places- (tel. 696 597 210).

Més informació a l’itinerari 16 del llibre “50 itineraris a peu per Catalunya“, Edicions Cossetània, cinquena edició 2010.

Un pensament sobre “La caseta del Coll de les Pilones

1. Retroenllaç: Resum mensual d’articles al bloc dels Indrets Oblidats (octubre 2012) « Josep Mauri